LT RU

Kaip kovoti su prieššventiniu stresu?

Šv. Kalėdos ir Naujieji Metai – jaukumo, džiaugsmo ir buvimo artimiausiųjų rate metas. Tačiau dažnam iš mūsų metų pabaiga kelia stresą, nerimą ar net depresiją. Artėjant šventiniam laikotarpiui, užgriūva rūpesčiai, skubame užbaigti darbus, suklūstame, susimąstome, apgalvojame, kas tokie esame ir ko siekiame gyvenime.

Kaip kovoti su prieššventiniu stresu?

Išmėginkite šiuos paprastus patarimus:

Sumažinkite reikalavimus sau. Jei keliate sau pernelyg didelius reikalavimus, didelė tikimybė, kad nepavyks jų visų įgyvendinti, tad patirsite nusivylimą. Pasakykite sau, kad kai kurie dalykai įvyks ne visai tai, kaip planavote, ir tai visiškai normalu.

Skirkite dėmesio kitiems. Dažniausiai tikimės iš aplinkinių dėmesingumo mums. Pamėginkite daugiau dėmesio skirti artimiesiems, kolegoms, draugams – išsakytas komplimentas taps pokalbio ar naujos pažinties pradžia, patiks jį gavusiajam, Jūs pasijusite geriau ir šiek tiek sumažinsite stresą.

• Įvardykite, kas labiausiai neramina. Ar jaudinatės, kad netinkamai pasirodysite prieš kitus ar pridarysite sau gėdos? Nespėsite užbaigti pradėtų darbų laiku ar nupirkti Kalėdinių dovanų? Tiksliai įvardijus nerimą keliančius dalykus, bus lengviau surasti sprendimo būdą ir imtis veiksmų, užuot jaudinusis.

Nesitikėkite nusiraminimo svaigalų pagalba. Gali atrodyti, kad laisvadienių metu svaigalai padės „nuimti stresą“, tačiau alkoholis ir kitos svaiginančios medžiagos padidina nerimą, susierzinimą, stresą bei gali iššaukti panikos priepuolius.

Šypsokitės, žiūrėkite į akis, domėkitės. Dažnai žmonėms patinka kalbėti apie save ir savo pomėgius. Bendraudami klausinėkite kitų apie jų atostogų planus, jų vaikų užsiėmimus ar tuo metu skaitomas knygas – nustebsite, kokie patenkinti jausis Jūsų pašnekovai. Pokalbių metu patartina vengti temų apie religiją, politiką bei kitus probleminius klausimus, kurie gali sukelti karštas diskusijas ir sukelti papildomą stresą.

Mokėkite pasakyti „ne“. Pamėginkite neužsikrauti dideliais darbais šventiniu laikotarpiu. Nesijauskite įpareigoti atlikti papildomus darbus ar priimti kiekvieną kvietimą į vakarėlį. Jei preciziškas tradicijų laikymasis Jums kelia daugiau streso, nei džiaugsmo, įvertinkite tai ir koreguokite šventinius planus.

Nebijokite kreiptis pagalbos. Jei nuolat jaučiate stresą, nerimą, baimę, esate liūdni, jaučiatės taip, tarsi niekas Jūsų nesupranta, pasikalbėkite apie savo būseną su patikimu žmogumi. Jei pokalbiai su artimaisiais nepadeda, apsvarstykite galimybę kreiptis į psichologą.

Branginkite savo gerą savijautą.

„Northway“ medicinos centro Kretingoje psichologė

Ieva Jasaitytė

Joint Commission International ligoninės standartas